Pateiktos vietos savivaldos įstatymo straipsnių pataisos.
Pateiktos vietos savivaldos įstatymo straipsnių pataisos.

Vasario 12 dieną LSSA prezidentas Algis Strelčiūnas LR Seimo Pirmininkei pateikė LR Vietos savivaldos įstatymo 16, 30,31 32straipsnių pataisas.
Seimo Pirmininkės pavedimu pasiūlymai perduoti Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui.

LIETUVOS SAVIVALDYBIŲ SENIŪNŲ ASOCIACIJOS PREZIDENTAS

Erfurto g. 29, LT-04220 Vilnius. E.p. algis.strelciunas@vilnius.lt .Tel.:8 657 63 390; 8698 45 390, 8 5 240 1814





LR Seimo Pirmininkei 2010 02 12 Nr. 319-p


DĖL LR VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO


AIŠKINAMASIS RAŠTAS




Parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai

Vietos savivaldos įstatymo nuotatų pakeitimas ir papildymas yra būtinas siekiant įgyvendinti Europos vietos savivaldos chartijos nuostatas bei LR Vyriausybės patvirtintą vietos savivaldos decentralizacijos koncepciją ir TS-LKD partijos programą.

Siekdami priartinti savivaldą prie vietos gyventojų siūlome šiuos LR Vietos savivaldos įstatymo pakeitimus.


16 straipsnis. Savivaldybės tarybos kompetencija

Esama redakcija:

      1. sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus nustatymo, dėl pavadinimų seniūnijoms suteikimo ir jų keitimo, dėl teritorijų priskyrimo seniūnijoms, dėl seniūnijų aptarnaujamų teritorijų ribų nustatymo ir keitimo (prireikus ir įvertinus gyventojų nuomonę) priėmimas;

Siūloma redakcija:

16 straipsnis. Savivaldybės tarybos kompetencija

13) sprendimų dėl seniūnijų steigimo ir jų skaičiaus nustatymo, dėl pavadinimų seniūnijoms suteikimo ir jų keitimo, dėl teritorijų priskyrimo seniūnijoms, dėl seniūnijų aptarnaujamų teritorijų ribų nustatymo ir keitimo priėmimas. Norėdama pakeisti seniūnijų skaičių, seniūnijų aptarnaujamų teritorijų ribas savivaldybės taryba turi gauti gyventojų pritarimą.

30 straipsnis. Savivaldybės administracija

Esama redakcija:

1. Savivaldybės administracija yra savivaldybės įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir struktūriniai teritoriniai padaliniai - seniūnijos (savivaldybės administracijos filialai). Savivaldybės administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu tvirtina ir keičia savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės administracijos įgaliojimai nėra susiję su savivaldybės tarybos įgaliojimų pabaiga. Savivaldybės administracija turi herbinį antspaudą ir sąskaitų bankuose.

Siūloma redakcija:

30 straipsnis. Savivaldybės administracija

1. Savivaldybės administracija yra savivaldybės įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai, savivaldybės administracijos filialai - seniūnijos ir į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai. Savivaldybės administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu tvirtina ir keičia savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės administracijos įgaliojimai nėra susiję su savivaldybės tarybos įgaliojimų pabaiga. Savivaldybės administracija turi herbinį antspaudą ir sąskaitas bankuose.

Esama redakcija:

31 straipsnis. Seniūnija ir seniūnas

Seniūnija yra savivaldybės administracijos filialas, veikiantis tam tikroje savivaldybės teritorijos dalyje. Seniūnijų skaičių, kiekvienos seniūnijos pavadinimą, aptarnaujamos teritorijos ribas ir seniūnijai perduodamas juridinio asmens (savivaldybės administracijos) funkcijas sprendimu nustato savivaldybės taryba. Jei savivaldybės taryba nesteigia seniūnijų, įstatymuose nustatytas seniūnijų funkcijas įgyvendina kiti savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai.



Siūloma redakcija:

31 straipsnis. Seniūnija ir seniūnas

Seniūnija yra savivaldybės administracijos filialas, veikiantis tam tikroje savivaldybės teritorijos dalyje. Seniūnijų skaičių, kiekvienos seniūnijos pavadinimą, aptarnaujamos teritorijos ribas ir seniūnijai perduodamas juridinio asmens (savivaldybės administracijos) funkcijas sprendimu nustato savivaldybės taryba. Jei savivaldybės taryba nesteigia seniūnijų, įstatymuose nustatytas seniūnijų funkcijas įgyvendina kiti savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai.



Esama redakcija:

32 straipsnis. Seniūnijos ir seniūno funkcijos

      1. Seniūnijos veiklą reglamentuoja savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti seniūnijos veiklos nuostatai. Seniūnijos veikla finansuojama iš savivaldybės biudžeto. Kiekvienais metais, tvirtindama savivaldybės biudžetą, savivaldybės taryba tvirtina seniūnijų veiklos programas ir skiria joms įgyvendinti reikalingas lėšas. Savivaldybės taryba nustato seniūnijų veiklos programų sudarymo tvarką ir asignavimų paskirstymo kriterijus. Seniūnijos ir seniūno funkcijoms įgyvendinti reikalingos lėšos gali būti skiriamos ir iš kitų savivaldybės biudžeto asignavimų.

Siūloma redakcija:

32 straipsnis. Seniūnijos ir seniūno funkcijos

      1. Seniūnijos veiklą reglamentuoja savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinti seniūnijos veiklos nuostatai. Seniūnijos veikla finansuojama iš savivaldybės biudžeto kasmet seniūnijoms skiriant ne mažiau kaip 10 procentų biudžeto lėšų. Kiekvienais metais, tvirtindama savivaldybės biudžetą, savivaldybės taryba tvirtina seniūnijų veiklos programas ir skiria joms įgyvendinti reikalingas lėšas. Savivaldybės taryba nustato seniūnijų veiklos programų sudarymo tvarką ir asignavimų paskirstymo kriterijus. Seniūnijos ir seniūno funkcijoms įgyvendinti reikalingos lėšos gali būti skiriamos ir iš kitų savivaldybės biudžeto asignavimų.



Pagarbiai

LSSA prezidentas Algis Strelčiūnas